خرید قفل سخت افزاری یا نرم افزاری؟

Video Guard

Video Guardایمن ترین راه حل های محافظت از فیلم های آموزشی را ارائه می دهد. ویدیوهای محافظت شده از کپی کردن، ضبط صفحه نمایش، اشتراک گذاری و توزیع غیرمجاز در امان هستند.

دیگر به هیچ وجه نگران کپی شدن محصول آموزشیتان نباشید




بسیاری از تولید کنندگان محصولات آموزشی به دلیل عدم استفاده از نرم افزارهای قفل گذاری ایمن به علت کپی شدن محصولات آموزشی شان در مرحله فروش با شکست مواجه شده اند. به همین خاطر خیلی از مولفین و شرکت های تولید کننده محصولات آموزشی این دغدغه را دارند که چگونه امنیت محصول آموزشی را برقرار کنند تا از کپی غیر قانونی جلوگیری شود ، ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم و تجربیات برنامه نویسان ، در حوزه امنیت نرم افزار و سخت افزار را به شما منتقل کنیم تا از کپی محصول آموزشی شما جلوگیری شود.


انواع روش های ممکن جهت قفل گذاری محصولات آموزشی


قفل گذاری محصولات آموزشی به دو روش معمول انجام می شود:
1- قفل گذاری به شیوه سخت افزاری
2- قفل گذاری به شیوه نرم افزاری
در ادامه با ارائه توضیحات بیشتر شما را با معماری این دو نوع قفل آشنا کرده ، معایب و مزایای آن ها را بیان می کنیم.

توضیح روش های قفل گذاری سخت افزاری


به هر نوع قفلی که یک سخت افزار خاص مانع کپی برداری محتوای ویدئو ، متن یا صوت محصول آموزشی شود قفل سخت افزاری گفته می شود. این سخت افزار می تواند یک سی دی دارای بدسکتور یا یک فلش دیسک اعتبارسنج ( قفل دانگل ) باشد.
در ابتدایی ترین مرحله باید به این نکته توجه کرد که هیچ قطعه سخت افزاری بدون بخش نرم افزاری کار نخواهد کرد. در نتیجه هر قفل سخت افزاری اگر بخش امنیت نرم افزاری آن ضعیف باشد به هیچ وجهی نمی تواند امنیت محتوای شما را تامین کند.
پس گول ظاهر فریبنده فلش دیسک های قفل سخت افزاری را نخورید. یک قطعه کد یا واسط نرم افزاری همیشه مسئول کنترل صحت و سلامت اتصال قفل سخت افزاری است. پس اگر آن بخش نرم افزاری هک شود بخش سخت افزاری هیچ کاری را برای شما انجام نخواهد داد.
در مورد سی دی های بدسکتوردار نیز همینطور است. همیشه یک مالتی مدیا یا نرم افزار داخل سی دی هست که داده ها را برای کاربر پخش می کنند که اگر هک شود اصلا نیازی به رایت سی دی بدسکتور دار نیست و می توان مستقیما داده ها را استخراج کرد.
به این نکته نیز دقت کنید که علاوه بر هزینه ای که بابت فلش دیسک سخت افزاری متحمل می شوید یک هزینه جداگانه باید بابت ارسال محتوای آموزشی بر روی دی وی دی یا فلش دیسکی جداگانه بپردازید. این نوع قفل ها امکان ارسال از طریق بستر اینترنت را نخواهند داشت و احتمالا یک هزینه پست هم بر گردن شماست.
در مورد سی دی های قفل گذاری شده به شیوه سخت افزاری نیز عینا هزینه تکثیر بسته بندی و پست با شماست. علاوه بر آن احتمال خرابی سی دی حین رایت و یا ارسال وجود دارد. در ضمن اکثر لب تاب های جدید درایو سی دی رام ندارند.
در کل خراب شدن یا گم شدن قطعه قفل سخت افزاری را نیز باید در نظر گرفت. همچنین به این نکته نیز باید اشاره کرد که قطعه فلش دیسک قفل دانگل نیز در بعضی موارد قابل شبیه سازی و کپی برداری می باشد.

توضیح روش های قفل گذاری نرم افزاری


پایه و اساس قفل نرم افزاری رمزنگاری داده های آموزشی شامل صوت ، تصویر و متن می باشد. پس از رمزگذاری فایل ها با برنامه های معمول نصب شده روی سیستم اجرا نخواهند شد و معمولا یک پلیر مخصوص می تواند فایل های رمز شده را باز کند. اکنون کافی است نرم افزار پخش کننده محدودیت هایی را برای اجرا اعمال کند.
به طور معمول این امر از طریق یک شناسه یکتا مانند شماره سریال اتفاق می افتد. کاربری که شماره سریال معتبر را در دست داشته باشد می تواند برنامه را فقط در کامپیوتر یا موبایل خود اجرا کند.
همانطور که متوجه شدید اصل فایل ها رمز شده اند و هیچ کس با هیچ برنامه ای نمی تواند آن ها را اجرا کند. پس ارسال فایل ها از طریق بستر اینترنت هیچ اشکالی نخواهد داشت. این به این معناست که جهت ارسال محصول آموزشی هزینه تکثیر سی دی ، فلش دیسک و یا پست نخواهید داشت.
در این نوع قفل گذاری تدابیری همچون جلوگیری از ضبط صفحه نمایش ، جلوگیری از اجرا در ماشین های مجازی ، جلوگیری از اجرای برنامه های هک و کرک حین پخش ، شناوری شماره سریال شخص روی صفحه نمایش و غیره ... در نظر گرفته می شود.

کلام آخر:


قفل نرم افزاری ویدئو گارد پس از سال ها تجربه در زمینه امنیت نرم افزار برای شما عزیزان محیا شده است تا در کمترین زمان با حداقل هزینه از کپی برداری محصول آموزشی خود جلوگیری کنید.
در این مقاله به هیچ وجه قصد تخریب هیچ شخص یا شرکتی که مدعی ارائه سیستم های قفل گذاری می باشند را نداشتیم و فقط تجربیات خود را با شما به اشتراک گذاشتیم.