جلوگیری از اسکرین شات و ضبط صفحه نمایش

Video Guard

Video Guard ایمن ترین راه حل های محافظت از فیلم های آموزشی را ارائه می دهد. ویدیوهای محافظت شده از کپی کردن، ضبط صفحه نمایش، اشتراک گذاری و توزیع غیرمجاز در امان هستند.



چگونه از گرفتن اسکرین شات از محتوای آموزشی جلوگیری کنیم؟


آیا می خواهید رقبا یا حتی کاربران خود را از گرفتن اسکرین شات از محتوای محافظت شده منع کنید؟ خوب، در اینجا راه حل ارائه می شود! می‌توانید از روش‌های ذکر شده در زیر برای غیرفعال کردن گزینه‌های کلید PrtScn، ابزار Snipping و برخی ابزارهای خارجی برای محافظت از داده‌های خود برای Windows و Android استفاده کنید.

با افزایش سرقت و کپی محتوا، حفظ حریم خصوصی به یک نگرانی اصلی برای بسیاری از ارائه دهندگان محتوا تبدیل شده است. در واقع، دلیل بزرگی برای زیان های تجاری شده است. بنابراین، صاحبان منابع آموزشی باید بر اطلاعاتی که افراد می توانند از طریق اسکرین شات ها یا هر روش دیگری مانند کپی پیست، ضبط صفحه و غیره به اشتراک بگذارند، کنترل داشته باشند.
امروزه اپلیکیشن ها، نرم افزارها و ابزارهای زیادی برای غیرفعال کردن ضبط کننده های صفحه و جلوگیری از اسکرین شات وجود دارد. این ابزارها از الگوریتم های رمزگذاری پیچیده برای جلوگیری از توزیع مجدد محتوای شما استفاده می کنند.
در این مقاله، ما در مورد 3 روش برتر در مورد نحوه جلوگیری از اسکرین شات از محتوای محافظت شده خود بحث خواهیم کرد.
ببینید، موارد و نرم افزارهای متعددی وجود دارد که شما باید آن ها را بشناسید تا از ضبط تصاویر جلوگیری کنید. امروزه وب یک مکان عمومی است و سرقت اطلاعات ارزشمند بسیار اسان و رایج است. اکثر رقبا تصاویری از محتوا را می گیرند و انها را در سایت خود ارسال می کنند. این مسئله واضح است و وقت ان است که شما باید اقداماتی را برای جلوگیری از گرفتن تصاویر از محتوای خود انجام دهید.


توزیع فایل های PDF محافظت شده در برابر کپی شدن به مشتریان


گاهی اوقات شما می خواهید فایل های PDF یا کتاب های الکترونیکی را به صورت انلاین به اشتراک بگذارید یا حتی بفروشید. این زمانی است که شما باید فایل های خود را ایمن کنید تا هیچ کس نتواند بدون اجازه شما به انها دسترسی، کپی یا اقدام به توزیع مجدد کند. شما می توانید تعداد ارائه را محدود کنید یا یک رمز عبور برای پرونده تنظیم کنید. حتی پس از ان، شانس زیادی وجود دارد که کسی تصویربرداری از روی فایل را انجام دهد. در اینجا برنامه هایی که از مسدود کننده های اسکرین شات جلوگیری می کنند، نقش مهمی ایفا می کنند. در حال حاضر شما به راحتی می توانید فایل های PDF محافظت شده با کپی را به دیگران بدون نگرانی در مورد افرادی که محتوای شما را سرقت می کنند، توزیع کنید.
روند اموزش انلاین از طریق محتوای ویدئویی افزایش یافته است. بیشتر مردم با اشتراک گذاری از طریق یوتیوب یا رسانه های اجتماعی آشنا هستند. از این رو، شما می خواهید مردم را از گرفتن تصاویر از محتوای خود منع کنید. از این رو جلوگیری از دزدی فیلم های آموزشی به یک نگرانی رو به رشد تبدیل شده است. بنابراین، حفاظت به شیوه DRM برای رمزگذاری فیلم های شما مهم است تا هیچ کس نتواند انها را به اشتراک بگذارد، اسکرین رکورد را بگیرد و انها را بین دوستان توزیع کند یا بفروشد.
اکنون که ما در مورد زمانی که شما نیاز به جلوگیری از تصاویر دارید، بحث کرده ایم، ضروری است بدانید که چگونه اسکرین رکورد را متوقف کنید.
استفاده از اسکرین شات یک ویژگی مشترک برای گرفتن تصاویر در ویندوز و اندروید است. با این حال، ممکن است کاربران از گرفتن تصاویر با استفاده از نرم افزار شخص ثالث نیز اقدام کنند.
شما می توانید از توسعه دهنده وب خود بخواهید کد CSS HTML را وارد کند یا با قرار دادن کد جاوا اسکریپت برای جلوگیری از گرفتن تصاویر با استفاده از دکمه PrtScr ، کار را برای کاربر را دشوار کند. از سوی دیگر، ابزارها یی می توانند، کلیپ بورد و دکمه PrtScn را نظارت کرده و هنگامی که دکمه فشار داده می شود، ابزار فعال شده - عمل انجام شده را غیرفعال می کند.
همچنین در میان مردم بسیار معمول است که از طریق نرم افزارهای ثالث اسکرین رکورد بگیرند. نرم افزارهایی مانند NinjaRMM، SuperOps RMM، N-able RMM، SolarWinds Server & Application Monitor، Paessler PRTG، Site24x7 Windows Monitoring و غیره می توانند برای نظارت بر سیستم ویندوز و عمل کلیپ بورد استفاده شوند. به طوری که هر زمان که کسی یک اسکرین شات می گیرد، نرم افزار برای متوقف کردن عمل فعال شده و ان را غیرفعال می کند. یا برخی از نرم افزار حتی با استفاده از محو کردن صفحه نمایش اقدام به جلوگیری از اسکرین شات می کنند.
SnagIt، Nimbus و Light Shot برخی از نرم افزارهای محبوب برای گرفتن ضبط صفحه نمایش هستند، شما می توانید انها را با مسدود کردن API سیستم یا API های مربوط به ویژگی های اسکرین شات غیرفعال کنید.



معایب ابزار جلوگیری از اسکرین شات


بدون شک، ابزارهای پیشگیری از تصویر در حل نگرانی های حریم خصوصی شما موثر هستند. با این حال، معایب استفاده از این ابزارها نیز وجود دارد.
بزرگترین نگرانی این است که شما نمی توانید کنترل کاملی بر روی ابزارهای جلوگیری از اسکرین شات داشته باشید حتی اگر از انها استفاده می کنید این ابزارها نمی توانند اطمینان حاصل کنند که اطلاعات یا ویدیوی شما ضبط نخواهد شد. شما نمی توانید مردم را از گرفتن عکس از طریق دوربین های تلفن همراه خود متوقف کنید حتی اگر پول خود را صرف خرید ابزار یا نرم افزار با کیفیت بالا کرده باشید.
بنابراین، گرفتن عکس و ویدئو را نمی توان به طور کامل متوقف کرد.


چرا Video Guard بهترین ابزار برای توقف اسکرین رکورد و عکس گرفتن از PDF و فیلم است؟


با وجود بسیاری از ابزارهای موجود، video guard بهترین نرم افزار محافظت کننده توسط DRM برای متوقف کردن اسکرین رکورد و گرفتن عکس از صفحه به دلیل ویژگی های ارائه شده است.
اولا، استفاده از ان بسیار ساده است. هر کسی به راحتی می تواند در عرض چند دقیقه ان را درک کند. این به شما اجازه می دهد تا اجازه کاربر را که می تواند فیلم ها را پخش کند محدود کنید. شما همچنین می توانید مهلت تماشای ویدیو را تعیین کنید. علاوه بر این، از کاربر می خواهد اعتبار صحیح را برای ورود به سیستم ارائه دهد.
این نرم افزار هر نرم افزار ضبط صفحه نمایش را شناسایی و فورا ان را مسدود می کند. علاوه بر این، شما همچنین می توانید تاریخ انقضا را تعیین کنید و تعداد دفعاتی که کاربر می تواند ویدیو را با توجه به زمان و تاریخ تماشا کند، محدود کنید.
این نرم افزار از فرمت های مختلف پشتیبانی می کند، مهم نیست که ویدیوی شما در چه فرمتی اجرا می شود، چه MP4، WMV، AVI، MPEG، MTK و سایر فایل های رسانه ای.
اگر چندین PDF داشته باشید، می تواند ان ها را با یک بار فعال سازی اجرا کند. همچنین اجازه رمزگذاری سند را بدون توجه به طول یا اندازه فایل می دهد. چندین ویژگی محافظت داخلی مانع از کپی کردن محتوا توسط هر کسی می شود.
ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا کاربران را از گرفتن تصاویر از محتوای محافظت شده خود منع کنید. همین الان امتحانش کن!