قفل گذاری ویدئو های آموزشی در ios

Video Guard

Video Guardایمن ترین راه حل های محافظت از فیلم های آموزشی را ارائه می دهد. ویدیوهای محافظت شده از کپی کردن، ضبط صفحه نمایش، اشتراک گذاری و توزیع غیرمجاز در امان هستند.



قفل گذاری فایل های ویدئویی و pdf برای ios


با توجه به اینکه بسیاری از دوستان در مورد قفل گذاری محتوای آموزشی در گوشی های آیفون سوال می پرسند این مطلب را می نویسم تا پاره ای از توضیحات را داده باشم که چرا برنامه ویدئوگارد هم اکنون از نسخه ios پشتیبانی نمی کند.
دو دلیل اصلی وجود دارد که مانعی باشد برای ایجاد پروژه ای که بتواند از کپی برداری محصولات آموزشی در داخل گوشی های آیفون که قاعدتا از سیستم عامل ios استفاده می کنند جلوگیری کرد.
دلیل اول: یکی از راهکارهای ساده برای کپی کردن محصولات آموزشی فیلمبرداری از صفحه نمایش بوسیله نرم افزارهای رکورد اسکرین می باشد. با توجه به ساختار سیستم عامل ios و اینکه تابعی وجود ندارد تا به سیستم عامل بفهماند که این برنامه امنیتی است و نباید اجازه ضبط صفحه را بدهی، نمی توان به این سادگی ها از ضبط صفحه نمایش تلفنی که از سیستم عامل ios استفاده می کند جلوگیری کرد. برای مثال حتی بخش secure chat برنامه تلگرام یا دیگر برنامه های مشابه را می توان به راحتی توسط گوشی آیفون رکورد کرد و یا اسکرین شات گرفت.

دلیل دوم: شرکت اپل خیلی دوست دارد که وقتی یک گوشی جدید وارد بازار می کند مشتریان قدیمی مجبور باشند گوشی خود را فروخته و مدل جدید را خریداری کنند. از این رو اگر شما تلفنی داشته باشید که از ios 16 پشتیبانی می کند نمی توانید برنامه هایی که برای ios 9 طراحی شده بودند را نصب کنید. و بالعکس برنامه هایی که مربوط به ios 9 بوده اند حتی با اینکه گوشی شما جدیدتر است نمی توانید آن ها را نصب کنید.
این مسئله باعث می شود تا ما اگر بخواهیم نسخه ای ارائه دهیم که گوشی های آیفون آن را ساپورت کنند مجبوریم برنامه را فقط برای آخرین نسخه از ios طراحی کنیم که قاعدتا نسخه ios 16 میباشد و خیلی از کسانی که نسخه های پایین تر را دارند نخواهند توانست از برنامه استفاده کنند. و اگر بخواهیم برنامه را برای نسخه های پایین تر هم ارائه دهیم مشکلی که در پیش رویمان خواهد بود این است که ممکن است بسیاری از توابعی که برای امنیت نرم افزارمان استفاده می کنیم عملا در نسخه های پایین تر قابل اجرا نباشد.

اما در مورد اندروید این دو مشکل وجود ندارد و با نصب نسخه اندروید ویدئو گارد در اندروید ورژن 5 (بسیار قدیمی) تا بروزترین نسخه می توان بدون کوچک ترین تفاوتی در عملکرد، برنامه را اجرا و استفاده نمود.